
I. STAV ŠKOLY A ORGANIZÁCIA ŠKOLSKEJ PRÁCE
Školu na začiatku školského roka 2015/2016 navštevuje 465 žiakov v štyroch odboroch:
- hudobný odbor – HO
- výtvarný odbor – VO
- tanečný odbor – TO
- literárno-dramatický odbor – LDO
Počet žiakov:
Odbor | Ročníkoví žiaci | Prípravné štúdium | Štúdium pre dospelých |
HO | 205 | 20 | – |
VO | 94 | 3 | – |
TO | 68 | 52 | – |
LDO | 18 | – | 5 |
Na škole vyučuje 21 interných vyučujúcich, 6 na dohodu o vykonaní práce a jedna učiteľka je na materskej dovolenke.
Nepedagogickí zamestnanci:
- 1 ekonomický pracovník,
- 1 administratívny pracovník,
- 1 správca siete,
- 2 prevádzkoví pracovníci so zníženým úväzkom
Vyučovanie v jednotlivých odboroch a oddeleniach.
Hudobný odbor:
Oddelenie klávesových nástrojov:
- Alena Hlavajová
- Mgr. Eva Šimičáková
- Zuzana Žuffová
- Mgr. Mária Bistárová (vedúca PK)
- Elena Balleková
- Mgr. Marta Podbielančíková/MD/
- Juraj Tomadlík
- Mgr. Katarína Zuberská
- Mgr. Tomáš Buc
Oddelenie strunových nástrojov:
- Peter Kučka
- Mgr. Bohuslav Kortman
- Miroslav Štefan
- Magdaléna Matúšová (vedúca PK)
- Mário Kubas Dis.art.
- Mgr. Zdeno Reguly
- David Šándor Dis.art.
- Mgr. Janka Kučková
Oddelenie dychových nástrojov:
- Katarína Ďuriníková (vedúca PK)
- Zuzana Suchánková
- Mgr. Zdeno Reguly
Oddelenie spevu:
- Mgr.Art. Pavol Bažík (vedúci PK)
- Henrieta Habláková Dis.art.
Oddelenie hudobnej náuky:
- Mgr. Eva Šimičáková
- Mgr. Bohuslav Kortman (vedúci PK)
- Elena Balleková,
- Mgr. Zdeno Reguly
Výtvarný odbor:
- Mgr. Barbora Pavčová
- Bc. Natália Stasová (vedúca PK)
Tanečný odbor:
- Mgr. Miroslava Malatinková (vedúca PK)
- Ľubomír Jarolín
Literárno-dramatický odbor :
- Mgr. Zdenka Brozová(vedúca PK)
- Mgr. Jaroslav Broz
V tomto školskom roku zabezpečujú vyučovanie na elokovaných pracoviskách títo pedagógovia:
Habovka:
- Mgr. Eva Šimičáková,
- Mgr. Marta Podbielančíková
- Mgr. Katarína Zuberská
- Mgr. Bohuslav Kortman,
- Miroslav Štefan,
- David Šándor,Dis.art.
- Henrieta Habláková Dis.art,
- Mgr. Barbora Pavčová
- Lubomír Jarolín
Chlebnice:
- Zuzana Žuffová
- Bc.Natália Stasová
- Mgr. Zdeno Reguly
- Magdaléna Matúšová
- Elena Balleková
Liesek:
- Bc. Natália Stasová.
II. ÚLOHY V OBLASTI VÝCHOVNO-VZDELÁVACIEHO PROCESU
- Ako škola s právnou subjektivitou zamerať svoju činnosť v školskom roku 2015/2016 na skvalitňovanie činnosti vo všetkých oblastiach výchovno-vzdelávacej, prevádzkovej a riadiacej činnosti a postupovať podľa vyhlášky MŠMaTK SR č.245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní na základných umeleckých školách a v súlade s pedagogicko – organizačnými pokynmi MŠ SR na škol.rok 2015/2016.
- Prostredníctvom hospitácií spolupracovať s jednotlivými učiteľmi pri príprave na vyučovanie, tvorbe tematických plánov, pričom klásť nemalý dôraz na primeranosť a náväznosť učiva v jednotlivých ročníkoch a mieru nadania žiakov.
- Pri kontrolnej a hospitačnej činnosti sa zamerať na pomoc učiteľom , kontrolou primeranosti zaťaženia žiakov vhodným výberom repertoáru v HO, na využívanie všetkých dostupných možností metód a foriem práce s deťmi vo VO a na dodržiavanie časovo-tematických plánov v TO.
- Dbať na metodickú a odbornú pripravenosť vyučujúcich účasťou na metodických dňoch poriadaných príslušnými umeleckými školami, účasťou na súťažiach každého typu a tiež aktívnou prácou v PK.
- Talentovaných žiakov viesť prípravou na štúdium na stredných odborných školách a konzervatóriách.
- Dbať na nepreťažovanie žiakov vhodnou úpravou rozvrhu hodín, pričom treba rešpektovať ďalšie záujmové činnosti žiakov.
- Najlepších žiakov I. stupňa doporučiť na pokračovanie štúdia na II.stupni.
- Dbať prostredníctvom aktívnej účasti žiakov na prítomnosť školy na rôznych mimoškolských akciách:
- školských a verejných koncertoch
- súťažiach, výstavách, festivaloch a prehliadkach
- na kultúrnych podujatiach obce a okresu
- na výchovných koncertoch pre MŠ a ZŠ.
- V úzkej spolupráci s OcÚ v Nižnej (kultúrnou komisiou) zabezpečovať podujatia presahujúce rámec okresu.
- V spolupráci so ZUŠ Ivana Ballu v Dolnom Kubíne usporiadať 17. ročník celoslovenskej súťaže „Husľové talenty“ v rámci 21. ročníka Festivalu Ivana Ballu.
- Usporiadať 14. ročník národnej súťaže v hre na zobcovej flaute a drevených dychových nástrojoch „Čarovná flauta“.
III. ČASOVÝ HARMONOGRAM
1. | Čestné pomenovanie školy na
ZUŠ Vendelína Habovštiaka, Nižná |
T: | Šk. Rok 2015/2016 |
Z: | riaditeľ školy | ||
2. | Vypracovať rozvrhy hodín, tematické plány, triedne písomnosti, zoznamy žiakov | T: | 9.september |
Z: | vyučujúci | ||
3. | Zabezpečiť kultúrne programy pre dôchodcov | T: | 8. a 25. október, 15. november |
Z: | vyučujúci | ||
4. | Pripraviť divadelné predstavenie LDO v sále DK v Nižnej | T: | máj |
Z: | vyučujúci LDO | ||
5. | Výchovné koncerty pre ZŠ s MŠ v Nižnej a v ZŠ v Habovke a Chlebniciach | T: | december, máj, jún |
Z: | všetci vyučujúci | ||
6. | Triedne prehrávky žiakov spojené s triednymi združeniami rodičov | T: | november – február |
Z: | všetci vyučujúci | ||
7. | Výstavy prác žiakov VO v priestoroch školy | T: | celý rok |
Z: | vyučujúci VO | ||
8. | Vianočný žiacky koncert | T: | 20. december |
Z: | všetci vyučujúci | ||
9. | Spoločné koncerty komorného orchestra fláut a huslí | T: | celoročne |
Z: | RŠ | ||
10. | Umelecký ples ZUŠ | T: | 6. február |
Z: | kolektív ZUŠ v spolupráci s OcÚ Nižná | ||
11. | Verejné koncerty žiakov | T: | október, november, február, máj |
Z: | Vyučujúci, RŠ | ||
12. | Súťaže žiakov hudobného odboru | T: | podľa rozpisu podujatí |
Z: | vyučujúci, RŠ | ||
13. | Súťaže a výstavy žiakov výtvarného odboru | T: | podľa rozpisu podujatí |
Z: | Vyučujúci VO, RŠ | ||
14. | Absolventské prehrávky, koncerty a skúšky | T: | marec – máj |
Z: | vyučujúci HO,VO, TO | ||
15. | Nižnianske minisynkopy – 8. ročník prehliadky speváckych talentov | T: | 10. apríl |
Z: | vyučujúci | ||
16. | Účasť ĽH Ostrvka na festivale európskej hudobnej mládeže v San Sebastiáne (Španielsko) | T: | 3. – 8. máj |
Z: | vyučujúci | ||
17. | Prezentácia všetkých odborov ZUŠ v Nižnej na „ Dni otvorených dverí „ | T: | 19. jún |
Z: | všetci vyučujúci | ||
18. | Prijímacie skúšky do PHV, PVO, PTO, PLDO | T: | jún |
Z: | RŠ, ZRŠ |
IV. PLÁN PEDAGOGICKÝCH A PRACOVNÝCH PORÁD
- Klasifikačné porady:
- 01. 2016
- 06. 2016
- Pedagogické rady:
- 08.2015 – pokyny k začiatku školského roka, predbežné úväzky.
- 11.2015 – hodnotenie výchovno-vyučovacích výsledkov za 1.štvrťrok
- 19.02016 – hodnotenie výchovno-vyučovacích výsledkov za 3.štvrťrok
- 06.2016 – vyhodnotenie výsledkov za škol.rok 2015/2016
- Pracovné porady:
Raz mesačne, v prípade potreby aj častejšie.
Program pracovných porád:
- kontrola plnenia úloh z predchádzajúceho obdobia,
- úlohy na nasledujúce obdobie,
- organizačné a pracovné otázky.
V. ČINNOSŤ PREDMETOVÝCH KOMISIÍ, PRÁCA UMELECKEJ RADY
Predmetová komisia oddelenia klávesových nástrojov
Vedúca PK: Mgr. Mária Bistárová
Členovia:
- Alena Hlavajová
- Zuzana Žuffová
- Mgr. Eva Šimičáková
- Mgr. Katarína Zuberská
- Juraj Tomadlík
- Mgr. Tomáš Buc
- Elena Balleková
- Mgr. Marta Podbielančíková
Predmetová komisia oddelenia strunových nástrojov
Vedúca PK: Magdaléna Matúšová
Členovia:
- Miroslav Štefan
- Mgr. Bohuslav Kortman
- Peter Kučka
- Mgr. Zdeno Reguly
- Mário Kubas,Dis.art.
- David Šándor Dis.art.
- Mgr. Janka Kučková
Predmetová komisia oddelenia dychových nástrojov a spevu
Vedúca PK: Katarína Ďurinníková
Členovia:
- Zuzana Suchánková
- Mgr.Zdeno Reguly
- Mgr.Art.Pavol Bažík
- Henrieta Habláková Dis.art.
Predmetová komisia oddelenia kolektívnych predmetov hudobnej náuky
Vedúci PK: Mgr. Bohuslav Kortman
Členovia:
- Mgr. Eva Šimičáková
- Elena Balleková
- Mgr.Zdeno Reguly
Predmetová komisia tanečného,výtvarného a literárno-dramatického odboru
Vedúca PK: Mgr.Miroslava Malatinková
Členovia:
- Mgr. Barbora Pavčová
- Ľubomír Jarolín,
- Bc. Natália Stasová
- Mgr. Zdenka Brozová
- Mgr. Jaroslav Broz
Vedúci PK vypracujú plány práce PK s vytýčením jednej hlavnej úlohy, ktorá bude nosným bodom programu práce celej komisie počas nastávajúceho školského roka. Prácu umeleckej rady zamerať na výber žiakov a konečné rozhodnutie o účasti na verejných koncertoch, súťažiach, zabezpečovanie absolventských prehrávok, koncertov a absolventských skúšok. Ďalej akceptovať rozhodnutie UR o prijímaní žiakov z PŠ prípadne o neprospievaní žiakov.
VI. SPOLUPRÁCA S RODIČMI
- V rámci triednych prehrávok pripraviť triedne rodičovské združenia, na ktorých vyučujúci oboznámi rodičov s výchovno-vyučovacími výsledkami žiakov za uplynulé obdobie, rieši vzniknuté problémy vo vzťahu k žiakom.Informovať o možnosti pomoci rodičov škole poskytnutím 2% z dane.
- Na stretnutí s rodičmi na plenárnej schôdzi RZ riaditeľ školy podá podrobnú správu o činnosti školy za uplynulé obdobie, správu o hospodárení s finančnými prostriedkami rodičov, o výchovno-vyučovacích výsledkoch.
- Starostlivosť o materiálne vybavenie školy – pomoc rodičov pri organizovaní akcií poriadaných školou.
VII. SPOUPRÁCA S OBCOU
Spolupracovať s obecným zastupiteľstvom a starostom obce, ako zriaďovateľom školy, pri riešení problémov vyplývajúcich z organizácie práce, financovania a poriadania školských akcií. Doriešiť problém odhlučnenia v novovybudovaných triedach a triede hudobnej náuky.
V Nižnej, 20. 9. 2015
Peter Kučka, riaditeľ ZUŠ Nižná