STAV ŠKOLY A ORGANIZÁCIA ŠKOLSKEJ PRÁCE
Školu na začiatku školský roka 2013/2014 navštevuje 425 žiakov v HO, VO, TO a LDO. V hudobnom odbore je to 212 ročníkových žiakov a 30 žiakov prípravného štúdia, vo výtvarnom odbore 80, prípravné štúdium 3; v tanečnom 40 ročníkových žiakov a 37 prípravné štúdium, v LDO 23 ročníkových žiakov. Na škole vyučuje 17 interných vyučujúcich, 6 na dohodu, jedna učiteľka je na MD, jeden ekonomický pracovník, jeden administratívny pracovník, jeden správca siete, 2 prevádzkoví pracovníci so zníženým úväzkom.
Vyučovanie v jednotlivých odboroch a oddeleniach.
-
Hudobný odbor:
-
Oddelenie klávesových nástrojov:
Alena Hlavajová, Mgr. Eva Šimičáková, Zuzana Žuffová Zuzana, Monika Madleňáková (vedúca PK.) Mgr. Mária Bistárová, Elena Balleková, Mgr. Marta Podbielančíková (MD), Mgr.Art. Stanislav Bažík
-
Oddelenie strunových nástrojov:
Peter Kučka, Mgr. Bohuslav Kortman, Miroslav Štefan, Magdaléna Matúšová (vedúca PK), Mário Kubas, Mgr. Zdeno Reguly
-
Oddelenie dychových nástrojov:
Katarína Ďuriníková (vedúca PK), Zuzana Suchánková, Mgr.Zdeno Reguly
-
Oddelenie spevu:
Mgr.Art.Pavol Bažík (vedúci PK), Henrieta Habláková,
-
Oddelenie hudobnej náuky:
Mgr. Eva Šimičáková, Mgr. Bohuslav Kortman (vedúci PK), Elena Balleková
-
Výtvarný odbor:
Mgr. Daniela Krajčiová, Natália Stasová (vedúca PK)
-
Tanečný odbor:
Mgr. Miroslava Malatinková (vedúca PK), Ľubomír Jarolín
-
Literárno-dramatický odbor :
Mgr. Zdena Brozová (vedúca PK), Mgr. Jaroslav Broz
V tomto školskom roku naši učitelia zabezpečujú vyučovanie na vysunutých pracoviskách:
-
Habovka:
Mgr. Eva Šimičáková, Mgr.Mária Bistárová, Monika Stiffelová, Mgr. Bohuslav Kortman, Miroslav Štefan, Mário Kubas, Henrieta Habláková,
-
Chlebnicie:
Zuzana Žuffová, Natália Stasová, Mgr. Zdeno Reguly, Magdaléna Matúšová, Elena Balleková,
-
Liesek:
Natália Stasová.
ÚLOHY V OBLASTI VÝCHOVNO-VZDELÁVACIEHO PROCESU
-
Ako škola s právnou subjektivitou zamerať svoju činnosť v školskom roku 2012/2013 na skvalitňovanie činnosti vo všetkých oblastiach výchovno-vzdelávacej, prevádzkovej a riadiacej činnosti a postupovať podľa vyhlášky MŠMaTK SR č.245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní na základných umeleckých školách a v súlade s pedagogicko-organizačnými pokynmi MŠ SR na školský rok 2013/2014.
-
Prostredníctvom hospitácií spolupracovať s jednotlivými učiteľmi pri príprave na vyučovanie, tvorbe tematických plánov, pričom klásť nemalý dôraz na primeranosť a náväznosť učiva v jednotlivých ročníkoch a mieru nadania žiakov.
-
Pri kontrolnej a hospitačnej činnosti sa zamerať na pomoc učiteľom , kontrolou primeranosti zaťaženia žiakov vhodným výberom repertoáru v HO, na využívanie všetkých dostupných možností metód a foriem práce s deťmi vo VO a na dodržiavanie časovo-tematických plánov v TO.
-
Dbať na metodickú a odbornú pripravenosť vyučujúcich účasťou na metodických dňoch usporadúvaných príslušnými umeleckými školami, účasťou na súťažiach každého typu a tiež aktívnou prácou v PK.
-
Talentovaných žiakov viesť prípravou na štúdium na stredných odborných školách a konzervatóriách.
-
Dbať na nepreťažovanie žiakov vhodnou úpravou rozvrhu hodín, pričom treba rešpektovať ďalšie záujmové činnosti žiakov.
-
Najlepších žiakov I. stupňa odporučiť na pokračovanie štúdia na II. stupni.
-
Dbať prostredníctvom aktívnej účasti žiakov na prítomnosť školy na rôznych mimoškolských akciách:
-
školských a verejných koncertoch
-
súťažiach, výstavách, festivaloch a prehliadkach
-
na kultúrnych podujatiach obce a okresu
-
na výchovných koncertoch pre MŠ a ZŠ.
-
V úzkej spolupráci s OcÚ v Nižnej (kultúrnou komisiou) zabezpečovať podujatia presahujúce rámec okresu.
-
V spolupráci so ZUŠ Ivana Ballu v Dolnom Kubíne usporiadať 16.ročník celoslovenskej súťaže „Husľové talenty“ v rámci 19. ročníka Festivalu Ivana Ballu.
-
Usporiadať 12.ročník národnej súťaže v hre na zobcovej flaute a drevených dychových nástrojoch „Čarovná flauta“.
ČASOVÝ HARMONOGRAM
1. |
Vypracovať rozvrhy hodín, tematické plány, triedne písomnosti, zoznamy žiakov |
T: |
9. september |
Z: |
vyučujúci |
||
2. |
Zabezpečiť kultúrne programy pre dôchodcov |
T: |
16. október, 6. november |
Z: |
RŠ |
||
3 |
Pripraviť divadelné predstavenie LDO v sále DK v Nižnej |
T: |
marec |
Z: |
vyučujúci TO |
||
4. |
Výchovné koncerty pre ZŠ s MŠ v Nižnej a v ZŠ v Habovke a Chlebniciach |
T: |
december, máj, jún |
Z: |
všetci vyučujúci |
||
5. |
Triedne prehrávky žiakov spojené s triednymi združeniami rodičov |
T: |
november, február |
Z: |
všetci vyučujúci |
||
6. |
Výstavy prác žiakov VO v priestoroch školy |
T: |
celý rok |
Z: |
vyučujúci VO |
||
7. |
Vianočný žiacky koncert |
T: |
15.december |
Z: |
všetci vyučujúci |
||
8. |
Spoločné koncerty komorného orchestra a zboru |
T: |
celoročne |
Z: |
RŠ |
||
9. |
Umelecký ples ZUŠ |
T: |
31. január |
Z: |
kolektív ZUŠ v spolupráci s rodičmi |
||
10. |
Verejné koncerty žiakov |
T: |
október, november, február, máj |
Z: |
Vyučujúci, ZRŠ |
||
11. |
Súťaže žiakov hudobného odboru |
T: |
podľa rozpisu podujatí |
Z: |
vyučujúci, RŠ |
||
12. |
Súťaže a výstavy žiakov výtvarného odboru |
T: |
podľa rozpisu podujatí |
Z: |
Vyučujúci VO, RŠ |
||
13. |
Absolventské prehrávky, koncerty a skúšky |
T: |
marec – máj |
Z: |
vyučujúci HO,VO |
||
14. |
Nižnianske minisynkopy – 6.ročník prehliadky speváckych talentov |
T: |
27.apríl |
Z: |
vyučujúci HO |
||
15. |
Workshop s popredným jazzovým klaviristom Pavlom Bodnárom. |
T: |
podľa dohody |
Z: |
RŠ |
||
16. |
Prezentácia všetkých odborov ZUŠ v Nižnej na „ Dni otvorených dverí „ |
T: |
15.jún |
Z: |
všetci vyučujúci |
||
17. |
Prijímacie skúšky do PHV, PVV, PTV |
T: |
jún |
Z: |
RŠ, ZRŠ |
PLÁN PEDAGOGICKÝCH A PRACOVNÝCH PORÁD
Klasifikačné porady: |
23. 1. 2014 a 20. 6.2014 |
Pedagogické rady: |
27. 8. 2013 – pokyny k začiatku školského .roka, predbežné úväzky.
12. 11. 2013 – hodnotenie výchovno-vyučovacích výsledkov za 1.štvrťrok
15. 4. 2014 – hodnotenie výchovno-vyučovacích výsledkov za 3.štvrťrok
Pracovné porady:
raz mesačne, v prípade potreby aj častejšie.
program pracovných porád :
-
kontrola plnenia úloh z predchádzajúceho obdobia,
-
úlohy na nasledujúce obdobie,
-
organizačné a pracovné otázky.
30. 6. 2014 – vyhodnotenie výsledkov za školský rok 2013/2014
ČINNOSŤ PREDMETOVÝCH KOMISIÍ, PRÁCA UMELECKEJ RADY
Predmetová komisia oddelenia klávesových nástrojov
Vedúca PK: Monika Madleňáková ;
členovia: Alena Hlavajová, Zuzana Žuffová, Mgr. Eva Šimičáková, Mgr. Art. Stanislav Bažík, Mgr. Mária Bistarová, Elena Balleková,
Predmetová komisia oddelenia strunových nástrojov
Vedúca PK: Magdaléna Matúšová
členovia: Mgr. Bohuslav Kortman,Peter Kučka, Mgr. Zdeno Reguly, Mário Kubas,
Predmetová komisia oddelenia dychových nástrojov a spevu
Vedúca PK: Katarína Ďurinníková
členovia: Zuzana Suchánková, Mgr. Zdeno Reguly, Mgr.Art. Pavol Bažík, Henrieta Habláková
Predmetová komisia oddelenia kolektívnych predmetov
Vedúca PK: Mgr. Bohuslav Kortman
členovia: Mgr. Eva Šimičáková,Elena Balleková
Predmetová komisia tanečného, výtvarného a literárno-dramatického odboru
Vedúca PK: Mgr.Miroslava Malatinková
Členovia: Ľubomír Jarolín, Mgr. Daniela Krajčiová, Natália Stasová, Mgr. Zdena Brozová, Mgr. Jaroslav Broz
Vedúci PK vypracujú plány práce PK s vytýčením jednej hlavnej úlohy, ktorá bude nosným bodom programu práce celej komisie počas nastávajúceho školského roka.
Prácu umeleckej rady zamerať na výber žiakov a konečné rozhodnutie o účasti na verejných koncertoch, súťažiach, zabezpečovanie absolventských prehrávok, koncertov a absolventských skúšok. Ďalej akceptovať rozhodnutie UR o prijímaní žiakov z PŠ prípadne o neprospievaní žiakov.
SPOLUPRÁCA S RODIČMI
-
V rámci triednych prehrávok pripraviť triedne rodičovské združenia, na ktorých vyučujúci oboznámi rodičov s výchovno-vyučovacími výsledkami žiakov za uplynulé obdobie, rieši vzniknuté problémy vo vzťahu k žiakom. Informovať o možnosti pomoci rodičov škole poskytnutím 2% z dane.
-
Na stretnutí s rodičmi na plenárnej schôdzi RZ riaditeľ školy podá podrobnú správu o činnosti školy za uplynulé obdobie, správu o hospodárení s finančnými prostriedkami rodičov, o výchovno-vyučovacích výsledkoch.
-
Starostlivosť o materiálne vybavenie školy – pomoc rodičov pri organizovaní akcií usporadúvaných školou.
SPOUPRÁCA S OBCOU
Spolupracovať s obecným zastupiteľstvom a starostom obce, ako zriaďovateľom školy, pri riešení problémov vyplývajúcich z organizácie práce, financovania a usporadúvania školských akcií.
Doriešiť problém odhlučnenia v novovybudovaných triedach a triede hudobnej náuky.
V Nižnej 20. septembra 2013
Peter Kučka
riaditeľ ZUŠ Nižná